בירדן תוקפים את בן גביר: "ישראל תישא באחריות"

איתי גדסי No Comments on בירדן תוקפים את בן גביר: "ישראל תישא באחריות"

משרד החוץ של ירדן מגנה בחריפות את עלייתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הבוקר להר הבית. "ישראל נושאת באחריות המלאה להשלכות המסוכנות של ההסלמה"

מלך ירדן צילום: Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דובר משרד החוץ הירדני סנאן אל-מג'אלי גינה בחריפות את העלייה של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, להר הבית. בהודעה נאמר כי מדובר בצעד פרובוקטיבי הראוי לגינוי שמהווה הפרה בוטה של החוק הבינלאומי והסטטוס קוו ההיסטורי והמשפטי בירושלים ובמקומות הקדושים.

הדובר הדגיש כי "ההפרות וההתקפות המתמשכות על המקומות הקדושים בו זמנית עם הפלישות של צה"ל בשטחים הפלסטיניים מבשרים על הסלמה נוספת ומהווים מגמה מסוכנת שהקהילה הבינלאומית חייבת לפעול כדי לעצור אותה באופן מיידי" כלשונו.

בהודעת משרד החוץ הירדני נאמר כי מסגד אל-אקצא על 144 הדונם שלו הוא מקום פולחן למוסלמים בלבד וכי הווקף הוא הגורם המשפטי היחיד בעל הסמכות הבלעדית בניהול המתחם.

"ישראל נושאת באחריות המלאה להשלכות המסוכנות של ההסלמה הזאת שממוטטת את כל המאמצים שמושקעים כדי למנוע את התגברות האלימות שמאיימת על הביטחון ועל השלום" הוסיפו.

בנוסף, דובר משרד החוץ הירדני דורש מישראל להפסיק באופן מידיי את "ההפרות נגד מסגד אל-אקצא ולכבד את קדושתו ובנוסף להפסיק את כל הצעדים שנועדו לשנות את הסטטוס קוו ההיסטורי והמשפטי ולחלק את המקום בהתאם לקריטריונים של זמן ומיקום".

כפי שפורסם, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עלה הבוקר להר הבית, כשהוא מלווה בכוחות משטרה רבים, בפעם הראשונה מאז מונה לשר בממשלה.



0 תגובות